Conservation of energy / Nezūdamības likums

20140129_135047Energy just doesn’t disappear, it can’t be destroyed nor created, it just changes form. So the energy you insert in your body, is transformed to the one you use to turn those pedals. This is why it is important you get the energy you need and the energy your body can absorb. Even with the best bike and the best training you won’t win a race if you just don’t have the needed amount of energy to complete the race.

I recently did a blood test that showed what different kind of food my body can absorb better and what food should I avoid. 156 different products: fruits, nuts, meets, dairy products, spices etc. As it turned out my body doesn’t really like to digest food, (I guess it is just as lazy as I am) because the test showed I should avoid eating dairy products, products that contain gluten, eggs and some other stuff as well. That meant I had to change my eating habits well… a lot. I really like yoghurt, cheese, a good omelet or a plate of pasta, but now I haven’t had any of those for quite a while.

And the result? I have had no problems with my stomach, before I had some discomfort several times a month. But the most impressive thing is my weight. Even though I have been eating a lot, as much as I please(but strictly eating the food I can absorb) my weight has gone down. Even now, in February, I am at the same weight as I was during the season. It was hard to get the weight down during the season, but now, just out of nowhere, not really trying to lose weight I have made the same progress as when I was trying hard to get lean. Ridiculous?! Why did I not know about this before?

Because of the restrictions my diet has on what I eat, I have been searching for new recipe ideas(well my mom has done a lot of research as well) and come up with some pretty yummy stuff. I now make my own “sports” bars for the long training rides. Here is how:

1) Stuff you need: 400-600g of dried apricots and 200g hazelnuts.20140206_104013

2) Preparation: Wash apricots. Cut apricots in small pieces. Put them in water to soak up.(5min) While they are soaking crush up them hazelnuts to your liking. Take the apricots out from the water and mash them up a little bit, add hazelnuts and squeeze them together in small bars. Simple.

3) Comments: This is just one of the examples. My favourite combinations are: 200g figs + 200g cranberrys + 200g walnuts / 500g figs + 200g walnuts / 400g apricots + 200g hazelnuts / 200g raisins + 100g hazelnuts20140206_104949

I am currently still in Spain training hard, but on Monday I will be heading home for a couple of days to get my visa and then I will be off to the States. I will try and write another post on my way to the airport, so be on the lookout next week for my next post. Because this was more of a nutrition post, the next one will be more about training and what I have done since I arrived in Spain.

Thank you for reading and I will be looking forward to those comments / suggestions / critics again!

T.s.

20140206_105400

Fizikā ir tāds enerģijas nezūdamības likums – enerģija nekur nepazūd, tā tikai pārveidojas. Tas nozīmē, ka tas, ko tu ieliec savā organismā pāriet tajā, ko tu spēsi ielikt tajos pedāļos. Šī iemesla dēļ ir svarīgi saņemt pareizo enerģiju, kuru organisms spēj uzsūkt. Pat ar vislabāko ciskudrilli un vislabākajiem treniņiem tu nevarēsi uzvarēt, ja tev nebūs pietiekoši daudz spēka tikt līdz galam.

Ne pārāk sen nodevu asinis, lai pārbaudītu, kuri produkti manam organismam labāk tīk. 156 dažādi ēdieni: rieksti, augļi, dārzeņi, graudaugi, gaļas utt. Izrādās, ka manam organismam ne pārāk patīk lielākā daļa testēto produktu. Laikam arī iekšēji esmu tikpat slinks, cik ārēji. Vienvārd sakot, man bija jāatsakās no piena produktiem, visa, kas satur glutēnu, olām un vēl vairākām lietām. Nācās pamainīt savus ēšanas paradumus. Tagad jau vairākus mēnešus esmu atteicies gan no gardas omletes, sieriņa “Kārums” un pat no maniem iecienītajiem “Laimas” zefīriem šokolādē.

Kāds ir rezultāts? Vairs nav nekādu problēmu ar vēdera pūšanos vai vēl kādiem brīnumiem. Tomēr vislielākais pārsteigums mani sagaida uzkāpjot uz svariem. Šobrīd, lai arī ir februāris, esmu jau gandrīz savā sacensību svarā un pat īpaši necenšoties. Pagājušo gadu centos sezonā sevi ierobežot, lai būtu īpaši viegls uz atbildīgajiem startiem, bet tagad, ēdot uz urrā(tomēr ievērojot to, ko drīkstu ēst), bez piepūles esmu sasniedzis to pašu.

Tā kā mana ēdienkarte sastāv tikai no noteiktiem produktiem, tad mēģināju meklēt jaunas receptes, ko no šiem produktiem varētu pagatavot. Protams, arī lielu daļu palīdzēja mamma, kurai vienmēr atvērts prāts uz jaunām garšas kārpiņu izvirtībām. Esmu sācis sevi garajos treniņos nodrošināt ar paštaisītiem batoniņiem. Lūk, kā:

20140206_104013

1) Nepieciešamais: 400-600g žāvētas aprikozes un 200g lazdu riekstu.

2) Pagatavošana: Nomazgā aprikozes. Sagriež mazos gabaliņos. Ieliek pamērcēties aprikozes ūdenī.(5min) Kamēr aprikozes mērcējas sasmalcina lazdu riekstus, cik smalkus vēlās. Izvelkot aprikozes ārā no ūdens, tās pamīca. Klāt piemīca lazdu riekstus un izveido sev pieņemama lieluma batoniņus. Vienkārši.

3) Papildinājums: Tas ir tik viens no variantiem. Manas mīļākās kombinācijas sastāv no: 200g vīges + 200g dzērvenes + 200g valrieksti / 500g vīges + 200g valrieksti / 400g aprikozes + 200g lazdu rieksti / 200g rozīnes + 100g lazdu rieksti. Batoniņiem vajadzētu pietikt vismaz diviem īpaši gariem treniņiem. Vissarežģītāk ir uztaisīt ar rozīnēm, jo tās negribēs turēties kopā, tādēļ ieteiktu vismaz primo taisīt ar vīģēm vai aprikozēm. Dateles nav manā atļauto ēdienu sarakstā, bet ar tām noteikti arī būs garšīgi! Ņam, ņam.

Šobrīd vēl esmu Spānijā un cītīgi trenējos, bet jau pirmdien došos atpakaļ uz Latviju zemi, lai dabūtu pasē vīzu un tad jau lidošu prom uz štatiem. Domāju, ka uzrakstīšu vēl vienu rakstu pa ceļam uz lidostu tā, ka uzmet aci nākamnedēļ, gan jau kaut kas parādīsies. Nākamo rakstīšu vairāk par paveikto šeit nometnē, jo šis bija vairāk tāda kā kulinārijas pamācība.

Paldies, ka izlasīji un gaidīšu komentārus/ieteikumus/kritiku.

T.s.

Advertisements

2 thoughts on “Conservation of energy / Nezūdamības likums

  1. Patīkami raksti (abi). Saki lūdzu, pie kā/kur jāgriežas, ja es arī vēlos nodot asinis, lai pārbaudītu, kuri produkti manam organismam labāk tīk. Bet ja man pateiks, ka manam nepatīk sarkanvīns – to gan ignorēšu 😀 Gaidu nākamo rakstu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s